Giovanni

Min fina, fantastiska kille. Jag är så otroligt tacksam över möjligheten att få vara delaktig i hans liv. De dagar jag känner att hopplöshetskänslorna sliter ur min energi och jag önskar se världen ur ett annat perspektiv så väljer jag att gå ut till honom. Jag tror inte att någon som inte känner honom kan förstå hur starka hans egenskaper är. Han är så lugn, välvillig och omtänksam. Jag vill göra så mycket jag kan för honom, och med honom. Hans tacksamhet gör en varm i hela kroppen. 
 
Han, Silas och Eddie går nu i en 4-5 hektar stor hage här hemma. Jag fixade nämligen till en beteshage angränsande till vinterhagen under förra veckan, så nu har de tillgång till typ tre gånger mer mark än de haft under vintern. GLADA KILLAR! De verkar må bra allihopa (även ponnysarna), så även om jag har dåligt samvete över att jag inte hinner med alla så mycket som jag både skulle vilja och borde så känner jag en lättnad över att de har varandra och ett bra boende. De gör allt värt att kämpa för. 
 
Gino är förresten anmäld till vårens avelsvärdering den 5:e april då Sveriges Shetlandssällskap har ändrat vissa regler i avelsfrågor. Det datumet ska jag dessutom göra högskoleprov, lagom spännande! Jag kan alltså inte visa honom själv eller ens närvara under visningsdagen, utan jag har fått lägga över ansvaret på min låtsaspappa och på min suuupersnälla fästman som ordnat allting! Men jag hoppas att de alla klarar de utmärkt och att det kommer fantastiskt bra även för mig. Men nervös lär jag vara i vilket fall som helst! 
 
 
Foto: Sabina Svenningsson 
 

Kommentarer
Paulina

Fina fina Gino! Håller tummarna för allt :D

Svar: Visst är han! :'D Tack snälla!
lisaaxelssoon.blogg.se


Datum: 2014-03-16 | Tid: 15:49:31
Fanny

Ska bli jättespännande att höra vad han får för kritik! :D Tror han kommer klara det med bravo men det är alltid intressant och se vad domarna säger :)

Svar: Ja absolut, vi får verkligen hoppas på det!
lisaaxelssoon.blogg.se


Datum: 2014-03-20 | Tid: 23:24:41
Sanna

Det var på Riddersberg va? Går på skola där och jobbade i skolans stall nu i helgen. Såg en häst som var så sjukt lik honom, men då jag inte såg dig antog jag att det var någon annan. Om det var han så var han snyggare i verkligheten än på bild, och jag trodde inte det var möjligt!
Missade när han visades dock, hoppas det gick bra för både dig och honom :)

Svar: Ja, stämmer bra! Åh vad roligt, och vad glad jag blir över ditt snälla kommentar! Han är fantastiskt vacker, tack för att du ser honom för den han är.
lisaaxelssoon.blogg.se

http://www.westernkid.blogg.se
Datum: 2014-04-07 | Tid: 13:01:31
Carina

Hur gick det på visningen? Nyfiken...

Svar: Det kan du läsa om i nya inlägget, tack för visat intresse :)
lisaaxelssoon.blogg.se


Datum: 2014-04-08 | Tid: 15:53:54

E-posten publiceras ej!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Webbadress:

Kommentar:

Trackback