Packat och klart!

Äsch nu orkar jag inte vänta med bloggandet längre, haha. Fått färdigt min och hästarnas presentation i alla fall, så om ni inte redan läst igenom de inläggen kan ni göra det nu. :) Hundarnas och katternas får helt enkelt bli färdiga allt eftersom! Jag vill komma igång med åtminstone lite av skrivandet nuuu. 
 
Under de senaste veckorna har jag satt igång Silas igen och för ovanlighetens skull har vi haft sällskap vid varenda tillfälle. En av mina närmsta vänner har ju haft sina hästar här under sommaren, så vi har gemensamt satt igång storhästarna inför morgondagen då det planeras en långtur på ungefär 2,3 mil. Vi har nämligen tänkt att två av hennes hästar ska få komma hem imorgon och istället för att köra hem hennes tyngsta som inte är särskilt förtjust i transporter kom vi på den briljanta idén att rida hem henne, i sällskap av mig och Silas! Väl där är tanken att Silas ska lastas på en transport och åka hem igen när hon ändå ska hit med släp för att få hem en av hennes andra hästar. 
 
Igångsättningen har verkligen gått helt underbart till. Tror faktiskt inte att jag och Silas någonsin gått så bra ihop som vi gjort under det senaste. Bettet har inte varit i munnen en enda gång och det dröjde inte länge innan även sadeln började samla damm. Såå... En simpel lädergrimma med tyglar har varit vår utrustning i alla gångarter och på alla möjliga rundor. Kanske inte låter så fantastiskt i någon annans ögon, men de ögonen har förmodligen heller inte följt min och Silas resa från början. Jag trodde faktiskt aldrig att jag med trygghetskänsla skulle kunna sitta på honom barbacka i lugn och följsam galopp med hängande tyglar. Inte heller att han skulle hamna i en jättetrevlig form vid vissa travtillfällen med bara en grimma som huvudlag, en form jag faktiskt inte tror att vi tidigare fått till ens med bett (som han brukar gå bäst i när det gäller dressyren). Även om han inte håller formen en hel ridtur i alla gångarter tycker jag att det är så fantastiskt att han ens försöker! 
 
För att komma till morgondagen har jag i alla fall varit igång en hel del idag. Först på schemat stod det staketfix, sooom vanligt, haha. Min vardag ser ungefär ut som förut, fast lite framåt har jag allt kommit! :D Kunde dock inte hålla på alltför länge då "våra" äckliga biparasiter som vanligt inte kunde låta mig vara ifred. Eftermiddagen gick då istället åt till tvätt och städning innan jag så småningom ställde mig och lagade mat till mig, min sambo och Sonny då min mamma inte var hemma. Haha jag har blivit så otroligt huslig så det nästan är läskigt... 
 
Kvällen har ägnats åt ännu mera tvättande, fixande av fika, höpackning och vattenfyllande. Storhästarna har fått komma in för att äta och vila upp sig ordentligt inför morgondagen, vilket jag faktiskt tror uppskattas mycket av dem båda! :) Så i princip allt som rör långturen är nog så gott som färdigt nu. Världens bästaste pojkvän har lovat att köra bort med både vårat och hästarnas fika efter ungefär halva ridturen, mackor och gifflar till oss och hö och morötter till de fyrbenta samt mängder av vatten såklart! :) Hoppas och tror att det kommer bli urmysigt! Har planerat att rida barbacka och i grimma på Silas, i mysbyxor och kanske en tjocktröja. Satsar på att se så traditionell ut som möjligt när vi ska rida i samhälle och allt, haha eller inte... 
 
Well, världens mest intressanta inlägg eller? Kanske inte, men var så enormt skrivsugen ikväll så det fick helt enkelt bli som det blev! Nu säger jag godnatt och hoppas att vi alla klarar morgondagen bra. 
 

Kommentarer
Paulina

Alltså jag ÄLSKAR såna här vardagstexter där man får veta lite vad som händer i ditt liv :D Meeeer! Lycka till imorgon!

Svar: Åh vad glad jag bliiir att läsa! :'D Tack för ditt peppande kommentar, och tack i efterskott! :D
lisaaxelssoon.blogg.se


Datum: 2013-10-12 | Tid: 00:41:52

E-posten publiceras ej!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Webbadress:

Kommentar:

Trackback