Barnhelg!

I helgen har mina två systerdöttrar med familj varit här på besök och det har som vanligt blivit en hel del tid hos hästarna i form av både ridning och pyssel. :) 
 
Malve, Alfons och Gino var de som fick komma ut den här gången och alla ställde upp som de gentlemän de är! Malve framförallt vill jag säga, kan fortfarande inte förstå att den räddaste individ jag någonsin mött har visat sig vara den ultimata barnponnyn där han så gott som ständigt får möta sina rädslor. Men han är verkligen speciell, min stjärna! Jag vågar lämna över honom till My och Lea på nästan helt egen hand, för jag litar på att han gör det bästa av situationen i alla lägen. Om han tröttnar är "det värsta som kan hända" att han går iväg, kanske äter gräs eller struntar i att utföra de beteenden som barnen ber om. Blir han rädd så hoppar han till eller flyr, han skulle aldrig få för sig att springa ner dem eller bli arg och försöka sparka eller bita. Även om jag inte tycker att det är mer än rätt att barnen uppfostras av hästarna så kan det gå illa till om det sker på ett impulsivt och brutalt vis. 
 
 
Finisarna i helgen! Anledningen till att jag redigerat bort Leas ansikte är att min syster inte vill att hennes dotters identitet ska kunna spridas runt på internet, vilket jag tycker är helt upp till var och en. 
 
Jag har väl nu konstaterat att Alfons inte är någon barnponny, jag tror att både han och jag har en alldeles för kort stubin för deras temperament. Han är absolut snäll och låter de sitta på hans rygg, men jag kan vid många tillfällen också urskilja ett missnöje i hans ögon. En blick som säger att han kan tröttna i vilken sekund som helst, och att hans agerande inte lär bli annat än impulsivt och därmed ganska riskfyllt.
 
Han får nog komma ut ibland med barnen i fortsättningen ändå, om jag kan konstatera att han verkligen vill och kan ta det lugnt. Han är som sagt inte dum på något sätt men han är Alfons, och Alfons gör precis som han vill när han vill! Handla först- tänka sen. 
 
 
Gino var också oändligt tillgiven under helgen och jag vågade låta My rida honom på helt egen hand inne i en av hagarna medan jag filmade. Tyvärr var det just det klippet som på något sätt skadades inne i kameran, så det fick inte vara med i den övriga filmen på godingarna. Lite tråkigt, men så är det! Tror i alla fall att Gino kan bli en jättefin ridponny med rätt ryttare. Han är så pigg, känslig och frågande. :) 
 
Från marken gick allting också jättebra med ekipaget! Gino följde efter My med en positiv attityd, la sig ner på hennes "kommando" för första gången och gav henne mer än gärna massor av pussar när hon stod så fint framför honom! :'D Världens bästa standardhingst, helt klart! 
 
 
Det kommer nog upp några fler bilder från helgen så småningom, liksom minst en film (bland annat från Mysans och Ginos pass i hagen). Är så stolt över mina fina killar! 
 

Kommentarer
Paulina

Döör så fina :'D Känner igen det där lite med att Malve är en bra barnhäst, upptäckte "samma" med Alvan när han var yngre, han älskar barn! Gino-bilden är ju lätt favoriten :'D

Svar: Visst ääär dem! :'D Åh, så underbart att se tycker jag! Gillar den också, taaack förövrigt! :D
lisaaxelssoon.blogg.se


Datum: 2013-11-25 | Tid: 11:36:53
Lovisa Ivarsson

Det är otroligt mysigt med såna här inlägg! Kan typ inte få nooooog! :'D

Svar: Åååh vad glad jag bli att läsa! :'D
lisaaxelssoon.blogg.se

http://artoflovisa.com
Datum: 2013-11-25 | Tid: 11:54:56

E-posten publiceras ej!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Webbadress:

Kommentar:

Trackback