Mycket att göra

Hade faktiskt hopp om att mina studier som sattes igång under förra veckans måndag, utan problem skulle kunna kombineras med både hästar, sociala medier och övriga liv. Men vad fel man kan ha! Trots att jag "bara" läser på 75 % så hamnade jag efter redan första veckan, även om jag nog studerade betydligt fler timmar än vad som egentligen var planerat. Jag är varken trög eller korkad, men fastnar jag så tar frustrationen övertaget och huvudet blir kalabalik. Nu har jag i alla fall pluggat ikapp mig hyfsat, och även om inte riktigt allt fastnat så är jag oändligt stolt över mig själv som gång på gång försökt och faktiskt förstått det mesta. Mitt gamla jag hade gett upp för länge sedan, går det inte direkt så går det aldrig hade jag tydligt intalat mig själv.. Men jäklar vilken vilja jag har plockat fram under det senaste! Matematik är det jag främst läser för närvarande, ett ämne som aldrig riktigt fallit mig i smaken men som jag ändå klarat av i både grundskolan och gymnasiet. Har dock inte läst mer än det obligatoriska, men eftersom en fortsättningskurs är ett vanligt behörighetsämne till högskolan och jag behöver fler poäng på slutbetyget får jag helt enkelt ge det ett försök! 
 
Meeen, jag har inte låtit bli att utföra några träningspass med vissa av hästarna trots bristen på tid. Är ingen idé för mig att traggla med skolan i flera timmars sträck om jag fastnat eftersom klumpen i mitt huvud bara trasslar till allt ännu mer om jag försöker överrumpa frustrationen när den är som starkast. Hästarna har därför många gånger räddat mig och låtit hjärnan släppa siffrorna och oron under en tid. De kräver att man är där till hundra procent, och då får den andra delen av livet helt enkelt vänta. 
 
Tog ut Eddie varje vardag förra veckan om jag minns rätt. Har börjat använda klickern som jag nämnde att jag skulle plocka fram i ett tidigare inlägg och den har verkligen fyllt sin funktion! På en vecka har vi börjat jobba med (och kommit en bra bit) formen i löslongeringen, fått den spanska skritten på kommando, påbörjat lite spansk trav och dessutom börjat få ligg på handkommando! Det senaste är något han utfört ungefär tre gånger och ingenting som är flytande på kommando, men bara det faktum att det smugit fram utan några som helst tankar om det från min sida är jättekul! 
 
Fantastiska pass med Eddie har jag med andra ord haft, går verkligen inte att få ner i ord över hur otroligt smart han är. Så lärorikt att få ta del av hans personlighet och bara vara vid hans sida! Så sugen på att få någon ny film på oss, har en drös med mobilfilmer men ingenting direkt fint och som visar var vi bokstavligen står idag. Ska se om jag kan ordna det i veckan! 
 
De flesta hästarna har faktiskt fått lite aktivering under veckan som gått... Kanske inte lika mycket som Eddie, men ändå! Jobbat från marken med alla ponnysarna, och även om min fantasi ligger på botten hos shettisarna och vi mest bara repeterar är det roligt att se de arbeta! Malve går riktigt bra nu faktiskt, märktes att han tappade mycket under sin vila i form av både muskler och kondition om man lyssnade på andningen och såg till hans energi. Nu är han på väg tillbaka och går stadigt i löslongeringen under båda varven! Samlad galopp är något han gärna bjuder på för närvarande, så det är där vi håller till. Alfons är jättepigg och går riktigt bra han också, tyvärr är jag verkligen inte alls kreativ numera så har ingen aning om vad jag ska använda hans energi till mer än till hans jämfotahopp. Är härligt att se honom så pigg i alla fall! Även Mille tycks ha samlat på sig åratal av energi, men precis som Alfons vet jag inte vad jag ska göra med den. Vi leker och har oss, är absolut inget fel på det men vi står stilla i utvecklingen... Får helt enkelt se om någon av oss luskar fram något nytt mål att arbeta mot! 
 
En annan sak jag bara måste säga är att jag är helt otroligt glad över att flockarna numera verkar fungerar toppen! Skulle tro att Eddie tidigare hade en hel del växtvärk och på grund av det inte var så engagerad i att följa med och vara med Silas och Gino, en tanke som kommit upp eftersom jag nu under de senaste dagarna sett han och Gino leka flera gånger (idag ganska intensivt) och så gott som konstant vara nära varandra (alla tre står också ofta tillsammans)! Han är dessutom betydligt busigare i vår träning och jag kan ana en helt annan, piggare blick i hans ögon! Värmer så otroligt att se de må bra ihop! De andra tre är ju oskiljaktiga som tidigare, en bättre flock än dem går inte att hitta. Enorm lättnad! 
 
Well well, var väl allt för den här gången. Önskar att jag hade mer tid och motivation till bloggen, men det är som det är. Jag försöker uppdatera så mycket jag hinner helt enkelt, men prioriterar mitt liv i första hand. 
 
 
Foto: Sabina Svenningsson 
 

Kommentarer
Paulina

Yeey ett inlägg :'D Långa inlägg är jättekul att läsa men svåra att kommentera, men hoppas fantasin kickar igång snart! Duktig du är som pluggar med, jag är riktigt imponerad eftersom att jag fått uppfattningen att du har ungefär samma (eller liknande) svårigheter som mig haha.

Svar: Haha! :'D Åh vad roligt att höra, och förstår hur du tänker! Hoppas jag också :) Haha tack, jo vi verkar ju vara rätt lika på den punkten ;)
lisaaxelssoon.blogg.se


Datum: 2013-12-16 | Tid: 21:47:23
Fia

Hejja, hejja! Jag läste matte för ett tag sen och fast jag inte har några egentliga "svårigheter" och bara läste på 50 % (!) så fick jag lägga ner så otroligt mycket mer tid än det :O Går ju tyvärr ut över hästarna ibland :/ Bra kämpat! :)

Svar: Åh, skönt att höra att man inte är ensam. Jo precis... Tack! :D
lisaaxelssoon.blogg.se

http://beautifultwistedfantasy.wordpress.com/
Datum: 2014-01-07 | Tid: 09:09:03

E-posten publiceras ej!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Webbadress:

Kommentar:

Trackback