Intensiva dagar!

Jag blev frisk förvånansvärt fort efter överansträngningen jag skrev om, vilket gör mig mer och mer säker på att det verkligen var det jag "drabbades" av. En förskylning/influensa brukar sitta i betydligt längre hos mig. 
 
Redan i torsdags kände jag mig hyfsat fräsch igen. Visst var jag lite småseg, hade något förhöjd temperatur och lite ont i halsen men ingenting som hindrade mig från att sätta igång med staketsättandet i ponnysarnas vinterhage (som jag för närvarande håller på med) igen. Under fredagen förberedde jag mig på bakslag eftersom jag misstänkte att jag gick lite för fort fram men lyckligt nog mådde jag bara bättre!
 
Helgen och dagen har till stor del gått till att börja städa i ordning inuti den hagen jag håller på att fixa. Vi bytte för någon dryg månad sedan ut ladugårdstaket på den sida som lutar mot småkillarnas hage så marken nedanför blev full av sticketak (vars vissa delar innehöll rostig spik), trasiga takpannor, skruv och annat grejs som hästarna mycket väl kan skada sig på. Det var därför inget altenativ att ha det liggandes på plats och låta naturen ta hand om det med tiden, eftersom att killarna ska gå där i vinter. Så jag har under de här dagarna städat bort det mesta på egen hand och på samma gång passat på att snygga upp väggen genom att ta bort alla gamla foderhäckar som vi hade till framförallt fåren. Haha de lämnade gården för typ två-tre år sedan, så var nog på tiden att ta tag i det. Det har i alla fall varit ett jäkla jobb att fixa men är en lättnad att ha den delen färdig, och fint blev det också! 
 
Alla killarna har, delvis med tanke på det jag nyss nämnt fått så gott som vila under de här dagarna. Lekt lite med både Alfons och Malve i grimma och grimskaft, men inte mer än så. Tror dock att Mille, Malve och Alfons är ganska nöjda ändå, med de timmarna de får spendera i gräshagen varje dag. Den ger ordentligt med stimulans för dem med alla träd, växter och buskar samt älgarna som verkar tro att hagen är deras, haha. Vill också tro att deras kroppar mår bra där inne med alla olika växtligheter som de får stoppa i sig. Älskar att se dem äta buskar och gammalt gräs, sådant deras magar är gjorda för liksom! Inte bara en massa onyttigt socker.
 
Nu ska jag ägna några minuter åt bildrensning och redigering med go musik innan jag ska nattfodra M, M & och A. Har nog omkring 16000 bilder, liksom en hel del filmer som väntar på att bli färre och fixade (redigerar dock inte alla), haha men jag ska inte klaga! Älskar att ha ett stort sortiment av minnen på mina finaste vänner! Ni kan ju ana vad ni har att vänta er för uppdatering i alla fall, höhö... 
 
Får bli tråkiga mobilbilder idag igen, mest för att de ska passa till inlägget! Ska dock försöka att hålla de borta ifrån bloggen i större mängder eftersom att de inte direkt livar upp, haha. Bilderna föreställer i alla fall kortfattat de senaste dagarnas arbete. Är dock betydligt större område som jag arbetat på än vad som syns på bilderna, och sticketaket låg typ över hela... Hade redan kommit en bra bit när förbilden togs, men ni ser ju på ett ungefär! 
 
 
 

Kommentarer
Paulina

Go go go! :D Bra jobbat!

Svar: Hoho taaaaack! :'D
lisaaxelssoon.blogg.se


Datum: 2013-10-21 | Tid: 21:17:31

E-posten publiceras ej!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Webbadress:

Kommentar:

Trackback