Vilodag

 Att se ut genom fönstret på vädret gör mig trött, tröttare än vad jag redan är över nattens sämre sömn. Har varit lite småsjuk igen under så gott som hela veckan, men inte tagit tag i det vilket förmodligen är anledningen till att jag ännu inte är helt frisk. Började som heshet och det dröjde inte länge innan jag verkligen pratade som någon form av babian. Febern kom smygande, men ingenting jag kände av mer än under någon enstaka dag. Brukar egentligen vara extremt känslig med förhöjd temperatur i kroppen (även om det inte är alls mycket), men jag tror att jag har varit så beslutsam över att INTE bli sjuk igen så har valt bort den tillkännedomen. Vid min och Sabinas senaste fotografering (i juli) var jag också sjuk och pratade precis lika fagert då, men det hindrade mig lika lite då som nu att köra på! Nu har det i alla fall blivit psykisk påfrestning att åka tåg, fysisk påfrestning att verka hennes häst och dagen efter leka omkring med mina fina killar och i samma vända bli blöt om fötterna och vara allmänt frusen. Konsekvenserna är kvarvarande pendlande temperatur, lite heshet som dock blivit bättre och ganska ordentlig hosta som jag vaknat av fler än en gång inatt, men det och mer än så var fotograferingen i torsdags värd! 
 
Känner i alla fall att jag faktiskt förtjänar lite vila idag. Igår var jag förvisso också inomhus en hel del, men ansträngde kroppen med städning i både hus och stall (massaaaa damm i stallet) vilket kanske inte var det mest ultimata. Har ju verkligen så enormt mycket fysiskt arbete att göra här hemma med verkning av hästar, städning av ladugård och kanske prio ett nu: stakeeeetfix. Får liksom ingen rogivande känsla till att vila när jag är medveten om vad som behöver göras, även om jag misstänker att det är den bästa lösningen just nu. Blir jag inte ordentligt frisk kommer jag ändå inte att orka hålla på med allt som måste ordnas. 
 
Och nu spårade texten som vanligt ur, haha. Känner mig egentligen inte alls så negativt inställd som det låter, utan ville mest bara förklara att jag har massor av tid för datorn idag och tänkte försöka få ihop några bild-inlägg åt er! Har för ovanlighetens skull redan rensat färdigt de nya bilderna, så det är "bara" redigering som väntar från det datumet. Blev även en del filmat i torsdags som jag inom en snar framtid tänkte försöka få ihop till någon bra låt. Tycker dock att det är så jäääkla svårt att få ihop en riktigt bra film, så räknar med att det kommer ta sin lilla tid innan den är färdig.
 
 
Foto: Sabina Svenningsson
 

Kommentarer

E-posten publiceras ej!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Webbadress:

Kommentar:

Trackback